Klantbeleving verbeteren? Hier 5 tips die je niet mag missen!

Tip 1: Laat zien en horen dat je blij bent om je klant te ontvangen

Doe dat helemaal op je eigen manier. Ehm… het is fijn als je werkgever het ook leuk vindt.

Tip 2: Maak het je klant makkelijker en geef een warm onthaal

Neem een jas aan, parkeer de auto, breng koffie of thee, zet een natte paraplu even weg. Kortom: wees vriendelijk en behulpzaam.

Tip 3: Help je klant met goede informatie en tips

Vertel je klant wat hij/zij kan verwachten. Wat is de werkwijze voor, tijdens en na de koop (graag kort en krachtig houden!) en help ze keuzes te maken.

Tip 4: Laat zien hoe het werkt!

Geef antwoord op vragen van je klant door het te laten zien! Voorbeeld: Je verkoopt bedden en een klant wil graag weten of hij/zij onder het bed kan stofzuigen in verband met een stofallergie. Haal dan een stofzuiger en laat zien hoe gemakkelijk je onder het bed kunt stofzuigen.

Tip 5: Bel je klant altijd op om te vragen hoe het nieuwe product bevalt

Misschien heeft je klant nog vragen over zijn of haar aankoop? Wees je klant een stap voor en bel zelf even of het nieuwe product bevalt. Je kunt dan gelijk de vragen wegnemen.

Vooruit nog 1 tip dan…

Tip 6: Bedank jouw klant!

Voor het langskomen bij je bedrijf, het stellen van een vraag, het kopen van een product, het afnemen van een dienst, het indienen van een klacht, het aanbevelen van jou aan anderen.

Dank u wel!

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2
Waarom - daarom geluk training en advies

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

Adres

Amsterdamsestraatweg 22/ 24
1391 AB, Abcoude

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

Wie

wie1

Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

  • 0%
    Automotive
  • 0%
    Hotellerie
  • 0%
    Retail
  • 0%
    Farmaceut

WERKGEBIEDEN

Wie2
Blije klanten
0
Gewerkte uren
0
Kopjes koffie
0
Aantal trainingen
0

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2
Waarom - daarom geluk training en advies

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

Adres

Amsterdamsestraatweg 22/ 24
1391 AB, Abcoude

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

Wie

wie1

Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

  • 0%
    Automotive
  • 0%
    Hotellerie
  • 0%
    Retail
  • 0%
    Farmaceut

WERKGEBIEDEN

Wie2
Blije klanten
0
Gewerkte uren
0
Kopjes koffie
0
Aantal trainingen
0