Training ‘Hoe krijg ik meer klanten?’

Hoe krijg ik meer klanten? Werk jij in een commerciële rol en zoek je meer verdieping? In deze training leer je jezelf krachtig presenteren, klanten vinden en werven, verkoopgesprekken voeren, projectplanningen maken en prijsonderhandelingen voeren. Deze training bestaat uit vier workshops. De beschrijving staat hieronder.

Inhoud training

In de training staan jij én jouw zakelijke succes centraal. Je krijgt tips en technieken om dit succes verder uit te bouwen. Tijdens de workshop worden er praktijkervaringen uitgewisseld, gesprekken geoefend en praktijkopdrachten uitgevoerd. Tussen de workshops in maak je een praktijkopdracht.

Voor wie?

Iedereen die een functie heeft in sales, sales management, verkoop binnendienst, verkoop buitendienst, accountmanagement en/of als zzp-er werkt.

Onderverdeling in workshops

Deze training bestaat uit 4 workshops/4 dagen. De onderwerpen zijn als volgt verdeeld;

Workshop 1 – Persoonlijke presentatie

In de eerste workshop leer je hoe je jezelf met overtuigingskracht en zelfvertrouwen kunt presenteren. Als je vanuit je persoonlijke kracht en passie werkt, krijg je meer klanten die jou graag in willen zetten voor hun bedrijf. Zo krijg je steeds meer zakelijk succes.

Het tweede deel van deze workshop gaat over het vinden van klanten aan de hand van marktbewerking en het stellen van doelen. Daarna leer je hoe je deze klanten het beste kunt benaderen. Je maakt hiervoor een plan waar je mee aan de slag gaat. Dit plan is gelijk de voorbereiding op de tweede workshop.

Personal branding

  • Wie ben jij
  • Waarom doe jij dit werk
  • Welke oplossing kun jij bieden
  • Aan wie
  • Wat maakt jou en jouw oplossing uniek
  • Hoe verkoop jij jezelf

Klanten vinden

  • Waar zijn jouw klanten
  • Welke klanten zou jij graag willen (niche of algemeen)
  • Waar vind je deze klanten
  • Wat willen deze klanten
  • Hoe ga jij ze benaderen
  • Actieplan!

Workshop 2 – Contact maken

In de tweede workshop deel je je ervaringen over de tussenliggende periode. Hoe is het gegaan met het presenteren van jezelf en het vinden van klanten? Wat weet jij van deze klanten en hoe ga je ze helpen?
Je leert hoe je het beste contact met deze klanten kunt maken. Enerzijds door te bellen, anderzijds door op de personen af te stappen. Je leert hoe je een gesprek zodanig kunt voeren dat het voor jouw potentiële klant steeds interessanter wordt om met jou samen te gaan werken. Je bereid je voor op gesprekken die je met potentiële klanten gaat voeren tussen workshop twee en drie in.

Contact maken

  • De beller is sneller! Tips voor telefonische acquisitie
  • Zakelijk flirten bij netwerken. De eerste indruk beïnvloeden
  • Vragen en luisteren. Jouw klant is de ster
  • Storytelling en visueel maken.
  • Verkoopactief communiceren. Met concrete voorstellen kom je verder
  • Actieplan: Wie ga jij spreken. Wat wil jij bereiken

Workshop 3 – Oplossingsgericht communiceren

In deze workshop deel je jouw ervaringen over het voeren van zakelijke gesprekken. Wat heb je bereikt? Tijdens deze workshop gaan we dieper op deze gesprekken in. Je leert op welke manier je met voorstellen kunt komen die écht passen bij jouw klant. Oplossingsgericht communiceren! Je leert wat verkooptechnieken zijn en hoe je kunt sturen op resultaten.

Oplossingsgericht communiceren:

  • Goed naar jouw klant luisteren
  • De juiste vragen stellen
  • De pijn vaststellen; waar zit jouw klant mee
  • Het verlangen vaststellen; wat zou jouw klant blij maken
  • Onderbouwen van de oplossing die jij kunt bieden

Verkopen:

  • Soorten vragen die je kunt stellen
  • Waar stel je vragen over, en waarom?
  • Argumenteren; op welke manier kan jouw klant succes gaan hebben met jouw oplossing
  • Demonstreren; hoe kun je dit visueel maken
  • Koopsignalen herkennen; onbewuste signalen bewust maken
  • Twijfels (bezwaren) van de klant wegnemen
  • Afsluiten; de klant helpen met keuzes maken

Workshop 4 – Projectmatig werken:

Tijdens deze workshop gaan we uit van jouw persoonlijke ervaringen met het voeren van verkoopgesprekken. Je leert op welke manier je een project kunt inplannen samen met jouw klant. Je leert hoe je een prijsonderhandeling kunt voeren.

Project inplannen:

  • Plan van aanpak maken
  • Commitment krijgen binnen de organisatie
  • Jouw rol binnen de organisatie innemen
  • Ondersteunen van de doelen van jouw klant
  • Lokaties, materiaal, uren, medewerkers plannen

Prijsonderhandeling:

  • Een prijsonderhandeling voorbereiden
  • In je kracht blijven staan; Gelijkwaardige positie innemen en gelijkwaardig communiceren
  • Non-verbale communicatie tijdens een prijsonderhandeling
  • Onderhandelen; jouw klant laten nadenken over dienst, product, prijs en waardering
  • Korting geven of minder kopen
  • Concrete afspraken maken

Na deze laatste workshop binnen de training ‘Hoe krijg ik meer klanten?’ lever je nog een praktijkopdracht in voor feedback en tips.

Contact

Interesse in deze trainingen en workshops? Bel of mail ons voor meer informatie.

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2
Waarom - daarom geluk training en advies

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

Adres

Amsterdamsestraatweg 22/ 24
1391 AB, Abcoude

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

Wie

wie1

Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

  • 0%
    Automotive
  • 0%
    Hotellerie
  • 0%
    Retail
  • 0%
    Farmaceut

WERKGEBIEDEN

Wie2
Blije klanten
0
Gewerkte uren
0
Kopjes koffie
0
Aantal trainingen
0