Gastenpsychologie

In je werk ontmoet je veel verschillende typen mensen. Ieder mens is uniek en heeft iets anders nodig. Jij doet je uiterste best om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Soms merk je dat je er wel eens naast zit of dat je gewoon een mindere klik hebt met iemand. Voor je werk is het belangrijk dat je met iedere klant een klik maakt. Dan helpt het als je bij de eerste indruk al een inschatting kunt maken wat de beste manier is om deze gast te woord te staan en te helpen.

Inhoud workshop

In deze workshop leer je alles over gastenpsychologie en hoe je een professionele inschatting kunt maken op basis van het observeren van klantengedrag. De manier waarop klanten praten en zich gedragen zegt veel over wat zij verwachten met betrekking tot gastvrijheid en service. Dat is fantastisch! Het geeft jou meer kans op succes.

Voor wie?

Voor iedereen die direct met gasten of klanten werkt, gastvrijheid biedt en een verkoopfunctie heeft.

Duur workshop

De workshop duurt vier dagdelen (ochtend, middag of avond).

Werkwijze

Tijdens deze dagen verdiep je je kennis over communicatie, je leert de communicatiestijlen van klanten herkennen, je ontvangt concrete tips om de communicatie te verbeteren. Tijdens de workshop oefen je klantengesprekken die voor jou herkenbaar zijn.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op de workshop nodig je vijf klanten of collega’s uit om een vragenlijst over jou in te vullen. Jij vult deze lijst ook over jouzelf in. Uit deze lijst komt een rapport waarmee je een goed beeld krijgt van je persoonlijke verkoopstijl.

Inhoud

  • Het verschil in benadering van klanten bij favoriete en ‘lastige’ klanten
  • Wie bepaalt de kwaliteit. Krijgt iedere klant dezelfde behandeling
  • Behandel de ander zoals hij of zij behandelt wil worden
  • Rapport en analyse ‘hoe kom jij over’
  • Wat betekent dat voor al je gesprekken
  • Hoe kun je je flexibiliteit verhogen
  • Empathie tonen is de gunfactor
  • Hoe verhoog je je gunfactor
  • Verkopen aan je favoriete klant versus verkopen aan een ‘lastige’ klant
  • Hoe kun je beiden een goed gevoel geven
  • Het doen van voorstellen die passen bij de stijl van jouw klant
  • Het voeren van een prijsonderhandeling. Wat zijn de valkuilen.
  • Het voeren van een slecht nieuwsgesprek of een klacht afhandelen. Klanten kunnen je ambassadeur worden als je dit goed doet!

Contact

Interesse in deze workshop? Bel of mail ons voor meer informatie.

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2
Waarom - daarom geluk training en advies

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

Adres

Amsterdamsestraatweg 22/ 24
1391 AB, Abcoude

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

Wie

wie1

Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

  • 0%
    Automotive
  • 0%
    Hotellerie
  • 0%
    Retail
  • 0%
    Farmaceut

WERKGEBIEDEN

Wie2
Blije klanten
0
Gewerkte uren
0
Kopjes koffie
0
Aantal trainingen
0