Training gastheerschap en klantbeleving

De manier waarop bedrijven en organisatie met klanten of gasten omgaan, bepaalt voor een groot deel het succes van een onderneming. Positieve klantbelevingen zijn namelijk cruciaal voor een bedrijf. Zijn klanten tevreden dan komen ze daar zeker terug. Daarnaast is de kans groot dat ze dit bedrijf aan derden aanbevelen. Met meer verkopen als resultaat!

Inhoud training

In deze training leer je wat goed gastheerschap is, wat gastvrijheid betekent en hoe jij het verschil kunt maken. Je leert meer over business etiquette, omgangsvormen, persoonlijke interesse tonen, je klanten helpen met keuzes maken. Kortom: Je leert hoe je klanten door een aankoopproces heen kan begeleiden, en hoe je verwachtingen kunt overtreffen.

Voor wie?

Voor Managers, Service Adviseurs en verkopers van autodealers. Voor Front Office Managers, Food & Beverage Managers en medewerkers van hotels en restaurants. Voor alle dienstverlenende functies waar direct klantencontact van toepassing is.

Duur training

Deze training duurt twee dagen met een tussenliggende periode van drie weken. In de tussenliggende periode ga je aan de slag met praktijkopdrachten.

Werkwijze

Tijdens de training werken we aan je persoonlijke doelen. Daarnaast leer je, door groeps- en individuele opdrachten, gesprekken te voeren met klanten. Je krijgt steeds persoonlijke feedback en leert zodoende meer over je eigen gedrag en hoe je de communicatie kunt verbeteren.

Na het volgen van deze training:

Deze training duurt twee dagen met een tussenliggende periode van drie weken. In de tussenliggende periode ga je aan de slag met praktijkopdrachten.

  • Heb je inzicht in de veranderingen in jouw branche en bij jouw gast of klant
  • Kun jij inspelen op deze veranderingen en kun je verwachtingen overtreffen
  • Weet je wat goed gastheerschap is
  • Zet je je kwaliteiten (als gastheer of gastvrouw) in om klanten een positieve beleving te geven
  • Maak je oprecht en persoonlijk contact met klanten, van mens tot mens
  • Geef je klanten een warm en welkom gevoel
  • Verras je hen met een eigen, unieke manier van benaderen
  • Verkoop je meer én heb je meer tevreden klanten

Contact

Interesse in deze training gastheerschap en klantbeleving? Bel of mail ons voor meer informatie.

TopicsTopics

Klantbeleving verbeteren? Hier 5 tips die je niet mag missen!

Tip 1: Laat zien en horen dat je blij bent om je klant te ontvangen

Doe dat helemaal op je eigen manier. Ehm… het is fijn als je werkgever het ook leuk vindt.

Wat is goed gastheerschap?

Stel deze vraag maar eens aan je collega, je manager of aan je klanten en gasten. Wat zijn dan de verschillende antwoorden die je krijgt? De antwoorden zeggen veel over hoe gasten jou en je bedrijf ervaren.

Hoe

Hoe1

Voordat een training tot stand komt, wordt er in overleg met de organisatie, een trainingsplan gemaakt. Een plan waarin directie, management en medewerkers betrokken worden. De vraag die hierbij centraal staat is ‘hoe komen wij samen tot een betere samenwerking, meer resultaat en daarmee meer werkplezier?’ Geluk training & advies helpt bij het opstellen van het plan en maakt, op basis van de uitkomsten, een training op maat.

De training is een onderdeel van dit plan. Het is heel belangrijk dat er draagvlak is binnen de organisatie en dat de directie en het management hier een duidelijke rol in vervullen. Het uiteindelijke doel is dat de organisatie ook verder kan als de trainer uit beeld is.

Om dit te kunnen bereiken, nemen we de volgende stappen:

Ontwerp

Brainstorm, Schetsen oplossingen (slim leren = zelf doen!), ROI en evalueren.

Commitment

Betrokkenheid en verbinding binnen de organisatie realiseren.

Planning

Budget, data
en middelen.

Doen

Uitvoeren plan, resultaat metingen, betrokkenheid en verbinding.

Evalueren

Effect en impact meting; leidt het plan en de training tot ander gedrag en meer resultaat? Doelen behaald?

Toekomst

Advies voor de toekomst. Praktische tools om zelf mee aan de slag te gaan.

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

De privacyverklaring treft u hier aan.

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

    Wie

    wie1

    Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

    Blije klanten
    0
    Gewerkte uren
    0
    Kopjes koffie
    0
    Aantal trainingen
    0
    • 0%
      Automotive
    • 0%
      Hotellerie
    • 0%
      Retail
    • 0%
      Farmaceut

    WERKGEBIEDEN

    Wie2