Wat is goed gastheerschap?

Stel deze vraag maar eens aan je collega, je manager of aan je klanten en gasten. Wat zijn dan de verschillende antwoorden die je krijgt? De antwoorden zeggen veel over hoe gasten jou en je bedrijf ervaren.

Waarom is gastvrijheid belangrijk?

Gastvrijheid maakt het verschil tussen een succesvolle business en een matige business. Positieve klantbeleving maakt dat mensen graag bij je kopen en terugkomen.

Ben jij een goede gastheer of gastvrouw?

Een hele belangrijke vraag! Geef jij je klanten een gevoel van gastvrijheid? Voelen ze zich welkom en komen ze graag terug? Vraag jij jezelf wel eens af of je daadwerkelijk een goede gastheer of gastvrouw bent? En wat is je motivatie om een goed gastheer te zijn? Is dat omzet gerelateerd of werk je vanuit passie? Ben je authentiek in je klantencontact? En hoe ervaren jouw gasten dit?

Investeren in goed gastheerschap

Een andere belangrijke vraag is op welke manier je wilt investeren in goed gastheerschap. In hoeverre wil je klanten en gasten een fantastische ervaring geven? En wat wil je daarvoor doen?

Klanten zijn mensen zoals jij en ik

Ik hoor dan weleens opmerkingen als; ‘dan moet ik zeker alles gratis geven!’ of ‘dat kost mij teveel tijd en dat heb ik niet!’ Naar mijn mening is er dan iets mis in de beleving over gastheerschap. Begin met het zien van gasten of klanten als gewone mensen. Zoals jij en ik! Mensen die door de regen hebben gelopen, net uit een te lange file komen, een vervelend telefoontje hebben gehad (of juist een hele leuke), de lunch hebben overgeslagen omdat ze druk waren of bijna met vakantie gaan.

Maak oprecht contact!

Geef hen een warme ontvangst, geef het gevoel dat zij er mogen zijn. Begrijp hen! Met een klein gebaar bereik je al zoveel meer. Veel meer dan iets gratis weggeven. Let op de kleine gebaren en het warme onthaal. De eerste indruk is onuitwisbaar.

TopicsTopics

Klantbeleving verbeteren? Hier 5 tips die je niet mag missen!

Tip 1: Laat zien en horen dat je blij bent om je klant te ontvangen

Doe dat helemaal op je eigen manier. Ehm… het is fijn als je werkgever het ook leuk vindt.

Wat is goed gastheerschap?

Stel deze vraag maar eens aan je collega, je manager of aan je klanten en gasten. Wat zijn dan de verschillende antwoorden die je krijgt? De antwoorden zeggen veel over hoe gasten jou en je bedrijf ervaren.

Hoe

Hoe1

Voordat een training tot stand komt, wordt er in overleg met de organisatie, een trainingsplan gemaakt. Een plan waarin directie, management en medewerkers betrokken worden. De vraag die hierbij centraal staat is ‘hoe komen wij samen tot een betere samenwerking, meer resultaat en daarmee meer werkplezier?’ Geluk training & advies helpt bij het opstellen van het plan en maakt, op basis van de uitkomsten, een training op maat.

De training is een onderdeel van dit plan. Het is heel belangrijk dat er draagvlak is binnen de organisatie en dat de directie en het management hier een duidelijke rol in vervullen. Het uiteindelijke doel is dat de organisatie ook verder kan als de trainer uit beeld is.

Om dit te kunnen bereiken, nemen we de volgende stappen:

Ontwerp

Brainstorm, Schetsen oplossingen (slim leren = zelf doen!), ROI en evalueren.

Commitment

Betrokkenheid en verbinding binnen de organisatie realiseren.

Planning

Budget, data
en middelen.

Doen

Uitvoeren plan, resultaat metingen, betrokkenheid en verbinding.

Evalueren

Effect en impact meting; leidt het plan en de training tot ander gedrag en meer resultaat? Doelen behaald?

Toekomst

Advies voor de toekomst. Praktische tools om zelf mee aan de slag te gaan.

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

De privacyverklaring treft u hier aan.

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

    Wie

    wie1

    Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

    Blije klanten
    0
    Gewerkte uren
    0
    Kopjes koffie
    0
    Aantal trainingen
    0
    • 0%
      Automotive
    • 0%
      Hotellerie
    • 0%
      Retail
    • 0%
      Farmaceut

    WERKGEBIEDEN

    Wie2

    TopicsTopics

    Klantbeleving verbeteren? Hier 5 tips die je niet mag missen!

    Tip 1: Laat zien en horen dat je blij bent om je klant te ontvangen

    Doe dat helemaal op je eigen manier. Ehm… het is fijn als je werkgever het ook leuk vindt.

    Wat is goed gastheerschap?

    Stel deze vraag maar eens aan je collega, je manager of aan je klanten en gasten. Wat zijn dan de verschillende antwoorden die je krijgt? De antwoorden zeggen veel over hoe gasten jou en je bedrijf ervaren.

    Hoe

    Hoe1

    Voordat een training tot stand komt, wordt er in overleg met de organisatie, een trainingsplan gemaakt. Een plan waarin directie, management en medewerkers betrokken worden. De vraag die hierbij centraal staat is ‘hoe komen wij samen tot een betere samenwerking, meer resultaat en daarmee meer werkplezier?’ Geluk training & advies helpt bij het opstellen van het plan en maakt, op basis van de uitkomsten, een training op maat.

    De training is een onderdeel van dit plan. Het is heel belangrijk dat er draagvlak is binnen de organisatie en dat de directie en het management hier een duidelijke rol in vervullen. Het uiteindelijke doel is dat de organisatie ook verder kan als de trainer uit beeld is.

    Om dit te kunnen bereiken, nemen we de volgende stappen:

    Ontwerp

    Brainstorm, Schetsen oplossingen (slim leren = zelf doen!), ROI en evalueren.

    Commitment

    Betrokkenheid en verbinding binnen de organisatie realiseren.

    Planning

    Budget, data
    en middelen.

    Doen

    Uitvoeren plan, resultaat metingen, betrokkenheid en verbinding.

    Evalueren

    Effect en impact meting; leidt het plan en de training tot ander gedrag en meer resultaat? Doelen behaald?

    Toekomst

    Advies voor de toekomst. Praktische tools om zelf mee aan de slag te gaan.

    Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
    Bel of mail ons voor meer informatie.

    Waarom

    Waarom1

    Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

    Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

    Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

    Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

    Waarom2

    Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

    Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

    Training & advies

    Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
    Bel of mail ons voor meer informatie.

    Contact

    Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

    1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
    2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
    3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
    4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
    5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

    Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

    Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

    De privacyverklaring treft u hier aan.

    Telefoonnummer

    +31 (0)6 4511 2910

    CONTACT FORMULIER

      Wie

      wie1

      Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

      Blije klanten
      0
      Gewerkte uren
      0
      Kopjes koffie
      0
      Aantal trainingen
      0
      • 0%
        Automotive
      • 0%
        Hotellerie
      • 0%
        Retail
      • 0%
        Farmaceut

      WERKGEBIEDEN

      Wie2