Hospitality en sales

Je bent werkzaam in de hospitality branche. Je bent dit gaan doen omdat je het fantastisch vindt om met mensen om te gaan. Je hebt een goede dag als je gasten blij kunt maken. Je worstelt soms met de vraag op welke manier verkoop binnen je functie past. Wat jou betreft bijten hospitality en sales elkaar.

Inhoud workshop

Tijdens deze workshop leer je dat je in een hospitality functie eigenlijk met sales bezig bent. Je leert hoe je je gast kunt helpen om zijn of haar verblijf aangenamer te maken met alles wat je te bieden hebt in je hotel, restaurant of café. Bovenal wil je je gast goed leren kennen. Je wilt graag weten op welke manier je kunt verassen en verwachtingen kunt overtreffen. Het doel van deze workshop is om het contact met gasten te verdiepen. Hierdoor kun je de juiste producten en diensten aanbieden die goed bij deze personen passen. En zo combineer je hospitality met sales!

Voor wie?

Voor iedereen die in de hospitality industrie werkt, direct contact heeft met gasten en een verkoop functie vervult.

Duur workshop

De workshop duurt twee dagen. Tussen deze twee dagen zit een periode van drie weken.

Werkwijze

De workshop is zeer praktisch van aard. Je oefent veel en ontvangt veel praktische tips.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op de workshop werk je aan een praktijkopdracht.

Inhoud

  • Wat gebeurt er in jouw branche
  • Wat willen gasten tegenwoordig
  • Hoe zorg je ervoor dat gasten je onthouden, terugkomen en jou aanbevelen
  • De eerste indruk
  • Een warm welkom geven
  • Hoe kun je het contact met je gasten verdiepen
  • Wat doe je met de kennis die je hebt
  • Hoe leg je de link naar producten en diensten binnen jouw bedrijf
  • Wanneer is een verkoop pusherig en wanneer is het iemand helpen
  • Hoe kun je ervoor zorgen dat de klant bij jou een keuze maakt
  • Een goede laatste indruk

Contact

Interesse in deze workshop? Bel of mail ons voor meer informatie.

TopicsTopics

Klantbeleving verbeteren? Hier 5 tips die je niet mag missen!

Tip 1: Laat zien en horen dat je blij bent om je klant te ontvangen

Doe dat helemaal op je eigen manier. Ehm… het is fijn als je werkgever het ook leuk vindt.

Wat is goed gastheerschap?

Stel deze vraag maar eens aan je collega, je manager of aan je klanten en gasten. Wat zijn dan de verschillende antwoorden die je krijgt? De antwoorden zeggen veel over hoe gasten jou en je bedrijf ervaren.

Hoe

Hoe1

Voordat een training tot stand komt, wordt er in overleg met de organisatie, een trainingsplan gemaakt. Een plan waarin directie, management en medewerkers betrokken worden. De vraag die hierbij centraal staat is ‘hoe komen wij samen tot een betere samenwerking, meer resultaat en daarmee meer werkplezier?’ Geluk training & advies helpt bij het opstellen van het plan en maakt, op basis van de uitkomsten, een training op maat.

De training is een onderdeel van dit plan. Het is heel belangrijk dat er draagvlak is binnen de organisatie en dat de directie en het management hier een duidelijke rol in vervullen. Het uiteindelijke doel is dat de organisatie ook verder kan als de trainer uit beeld is.

Om dit te kunnen bereiken, nemen we de volgende stappen:

Ontwerp

Brainstorm, Schetsen oplossingen (slim leren = zelf doen!), ROI en evalueren.

Commitment

Betrokkenheid en verbinding binnen de organisatie realiseren.

Planning

Budget, data
en middelen.

Doen

Uitvoeren plan, resultaat metingen, betrokkenheid en verbinding.

Evalueren

Effect en impact meting; leidt het plan en de training tot ander gedrag en meer resultaat? Doelen behaald?

Toekomst

Advies voor de toekomst. Praktische tools om zelf mee aan de slag te gaan.

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

De privacyverklaring treft u hier aan.

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

    Wie

    wie1

    Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

    Blije klanten
    0
    Gewerkte uren
    0
    Kopjes koffie
    0
    Aantal trainingen
    0
    • 0%
      Automotive
    • 0%
      Hotellerie
    • 0%
      Retail
    • 0%
      Farmaceut

    WERKGEBIEDEN

    Wie2