Klaar om te scoren!

Je bent werkzaam als verkoper of accountmanager en vindt je werk geweldig. Het contact met klanten spreekt je aan evenals de producten / diensten die je verkoopt. Je weet de producten / diensten goed aan te prijzen, toch boek je onvoldoende successen. Klanten aarzelen regelmatig, vragen bedenktijd en wanneer je bij hen terug komt, zien ze van de order af (of hebben ze ergens anders gekocht).

Inhoud workshop

Tijdens deze workshop leer je hoe dat kan, wat je kunt doen om dit te voorkomen en hoe je twijfels bij een klant weg kunt nemen.

Voor wie?

Voor iedereen die als verkoper of accountmanager werkt.

Duur workshop

De workshop duurt twee dagen met een tussenliggende periode van drie weken.

Werkwijze

De workshop richt zich op je persoonlijke vragen. Tijdens de workshop voer je opdrachten uit en oefen je gesprekken. Je krijgt praktische tips om je verkooptechnieken te verbeteren.

Inhoud

Je leert oplossingsgericht te communiceren en hoe je voorstellen kunt maken die écht bij je klanten passen. Verder leer je wat verkooptechnieken zijn en hoe je kunt sturen op resultaten.

Oplossingsgericht communiceren:

  • Goed luisteren naar je klant
  • De juiste vragen stellen
  • Pijnpunten achterhalen; waar zit je klant mee
  • Verlangens achterhalen; waar wordt je klant blij van
  • Onderbouwen van oplossingen die jij kunt bieden

Verkopen:

  • Soorten vragen die je kunt stellen
  • Waar stel je vragen over, en waarom?
  • Argumenteren; Waarom hebben klanten voordeel van je product / dienst
  • Demonstreren; Hoe kun je dit visueel maken
  • Koopsignalen herkennen; Onbewuste signalen bewust maken
  • Twijfels (bezwaren) van de klant wegnemen
  • Afsluiten; De klant helpen met keuzes maken
  • Onderhandelen; Jouw klant laten nadenken over dienst, product, prijs en waardering.
  • Korting geven of minder kopen
  • Concrete afspraken maken

Contact

Interesse in deze workshop? Bel of mail ons voor meer informatie.

TopicsTopics

Klantbeleving verbeteren? Hier 5 tips die je niet mag missen!

Tip 1: Laat zien en horen dat je blij bent om je klant te ontvangen

Doe dat helemaal op je eigen manier. Ehm… het is fijn als je werkgever het ook leuk vindt.

Wat is goed gastheerschap?

Stel deze vraag maar eens aan je collega, je manager of aan je klanten en gasten. Wat zijn dan de verschillende antwoorden die je krijgt? De antwoorden zeggen veel over hoe gasten jou en je bedrijf ervaren.

Hoe

Hoe1

Voordat een training tot stand komt, wordt er in overleg met de organisatie, een trainingsplan gemaakt. Een plan waarin directie, management en medewerkers betrokken worden. De vraag die hierbij centraal staat is ‘hoe komen wij samen tot een betere samenwerking, meer resultaat en daarmee meer werkplezier?’ Geluk training & advies helpt bij het opstellen van het plan en maakt, op basis van de uitkomsten, een training op maat.

De training is een onderdeel van dit plan. Het is heel belangrijk dat er draagvlak is binnen de organisatie en dat de directie en het management hier een duidelijke rol in vervullen. Het uiteindelijke doel is dat de organisatie ook verder kan als de trainer uit beeld is.

Om dit te kunnen bereiken, nemen we de volgende stappen:

Ontwerp

Brainstorm, Schetsen oplossingen (slim leren = zelf doen!), ROI en evalueren.

Commitment

Betrokkenheid en verbinding binnen de organisatie realiseren.

Planning

Budget, data
en middelen.

Doen

Uitvoeren plan, resultaat metingen, betrokkenheid en verbinding.

Evalueren

Effect en impact meting; leidt het plan en de training tot ander gedrag en meer resultaat? Doelen behaald?

Toekomst

Advies voor de toekomst. Praktische tools om zelf mee aan de slag te gaan.

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Waarom

Waarom1

Stel je een bedrijf of hotel/restaurant voor waar managers en medewerkers met veel plezier en op een goede manier omgaan met hun klanten en gasten. Zij zijn gedreven om hun klanten beter te leren kennen. Dit doen zij om hun klanten een topervaring te geven binnen hun bedrijf of hotel/restaurant.

Het geschetste bedrijf snapt wat dienstverlening en gastvrijheid is. Klanten krijgen niet alleen een goede services. Hun verwachtingen worden zelfs overtroffen. Hiermee maak je als bedrijf hét verschil. Hebben klanten eenmaal een positieve ervaring met een bedrijf dan zijn ze eerder geneigd om anderen te stimuleren om daar ook te kopen en er zelfs herhaalaankopen te doen.

Uit onderzoek blijkt dat een positieve klantervaring aan acht andere mensen wordt doorverteld. Een negatieve klantervaring wordt aan negen tot tweeëntwintig mensen doorverteld. Verder is het zo dat één slechte ervaring zeker tien goede ervaringen nodig heeft om deze te compenseren.

Op basis van deze cijfers kunnen we wel stellen dat ieder bedrijf gebaat is bij klanttevredenheid, een goede dienstverlening en gastvrije medewerkers.

Waarom2

Geluk training & advies leert medewerkers van bedrijven, hotels en restaurants hoe zij voor hun klanten nét dat stapje extra kunnen zetten, hoe zij hun klanten écht blij kunnen maken met als resultaat: meer verkopen.

Gastvrijheid en goed gastheerschap zijn de basis voor goede sales.

Training & advies

Interesse in maatwerk trainingen of workshops?
Bel of mail ons voor meer informatie.

Contact

Vijf prikkelende vragen waar je op ja uit moet komen

  1. Wil je het allerbeste voor je klanten?
  2. Ben je bereid om actief een verandering door te voeren?
  3. Ben jij toe aan een nieuwe manier van trainen?
  4. Wil je dat er in een training gelachen wordt én hard gewerkt?
  5. Wil je dat de spanning van het leren voelbaar is in een training én dat het vooral over jullie dagelijkse praktijk gaat?

Dan zijn wij zeker een match en ben ik heel nieuwsgierig naar jouw vraag!

Neem contact met mij op per telefoon, WhatsApp of mail.

De privacyverklaring treft u hier aan.

Telefoonnummer

+31 (0)6 4511 2910

CONTACT FORMULIER

    Wie

    wie1

    Geluk training & advies is een initiatief van Jessica Geluk. Na jaren in dienstverband te hebben gewerkt als communicatietrainer besloot zij in 2011 om verder te gaan als zelfstandig ondernemer en haar eigen trainingsbureau te starten. lees meer…

    Blije klanten
    0
    Gewerkte uren
    0
    Kopjes koffie
    0
    Aantal trainingen
    0
    • 0%
      Automotive
    • 0%
      Hotellerie
    • 0%
      Retail
    • 0%
      Farmaceut

    WERKGEBIEDEN

    Wie2